اجاره اقامتگاه بوم گردی خالو عیسی

(تعداد بازدید: 6793)   خراسان رضوئ ,  گناباد ,  ریاب 

اقامتگاه بوم گردی خالو عیسی در نزديكي شهر گناباد در استان خراسان رضوي و در روستاي تاريخي ریاب واقع شده است. روستایی که ورودي آن با سر درب و طاق زیبایش، كوچه هاي سنگفرش شده و دیوار‌های خشتی در همان لحظه ورود، شما را مجذوب و مسحور خود مي كند.

این اقامتگاه در زمینی به مساحت 700 متر ساخته شده و دارای 7 اتاق اقامتی می‌باشد که قدمت آن به گفته مالک اقامتگاه به دوره قاجاریه بر می گردد. معماری این خانه بومی، مانند خانه‌های اصیل ایرانی، به شکل حیاط مرکزی است و برای ساخت این مجموعه سنتی از کاهگل استفاده شده و اتاق‌های آن با استفاده از گچ و خاک به سبک سنتی سفید شده است.

 حیاط این اقامتگاه خشت فرش می‌باشد و شما به محض ورود به حیاط این خانه بوم گردی، گذر زمان را از در و دیوارش حس می کنید. پس اگر به تاریخ علاقه مندید، اقامت در این خانه تاریخی با المان های کویری، بومی و بادگیر بلند آن فوق العاده هیجان انگیز خواهد بود.


درخواست رایگان رزرو
تضمین بهترین قیمت
رزرو آنلاین اقامتگاه
در حال حاضر اقامتگاه بوم گردی خالو عیسی قابل رزرو نمی باشد.


اطلاعات تکمیلی اقامتگاه

مشخصات

این بنا در زمینی به مساحت 700 متر ساخته شده و قدمت این بنا به گفته مالک اقامتگاه به دوره قاجاریه بر می گردد. معماری این خانه بومی ، مانند خانه های اصیل ایرانی ، به شکل حیاط مرکزی ساخته شده که یک حیاط و حوضچه که دور تا دور این حیاط نقلی را اتاق هایی که در ورودی آن رو به حیاط باز می شود تشکیل داده. برای ساخت این مجموعه سنتی از کاه گل استفاده شده و اتاقهای آن با استفاده از گچ و خاک ، به سبک سنتی سفید شده است.

اقامتگاه بوم گردی خالو عیسی

حیاط این اقامتگاه خشت فرش شده است ، این نوع حیاط سازی فرش کردن حیاط از دیر باز تاکنون مورد استفاده مردم کویر نشین قرار می گرفت و شما به محض ورود به حیاط این خانه بوم گردی ، گذر را زمان رو در و دیوارش حس می کنید.

اقامتگاه خالو عیسی دارای 2 اتاق اقامتی ویژه جدا از هم که دارای متراژ 15 متر با ظرفیت پذیرش 10 گردشگر و حمام اختصاصی برای هر اتاق اقامتی می باشد ،2 سرویس بهداشتی این اقامتگاه بصورت مشترک در انتهای حیاط بنا شده است.

داخل خالو عیسی

بادگیر این اقامتگاه به عنوان بزرگترین بادگیر در روستای هدف گردشگری ریاب می باشد که از دیر باز این بادگیرها ، وظیفه خنک نگه داشتن خانه ها را داشته اند .البته این بادگیر به مانند بنای اصلی اقامتگاه دارای تاریخ کهن می باشد و ساخت آن را در دوره قاجاریه روایت میکنند.

حیاط کویری اقامتگاه بوم گردی خالو عیسی

در این سرای بومی یک ایوان بزرگ (شاه نشین) به ارتفاع 7.5 متر و مساحت حدودا 50 متر بنا شده تا با هدایت بادها به ایوان ، تحمل گرمای تابستان برای بوم گردان بسیار آسانتر شود.

وضعیت جغرافیایی

روستای ریاب دارای هزار سال تاریخ مکتوب است و جزو قدیمی‌ترین روستاهای گلی کشور به حساب می آید. این روستا در زمره آثار ملی کشور در سال 1387 هجری شمسی به ثبت رسیده و در فاصله 5 کیلومتری از شهرستان گناباد قرار دارد.

ریاب به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر و دوری از دریا ، آب و هوای بیابانی گرم وخشک دارد دارد و بهترین فصل برای اقامت در روستای ریاب ،فصل پاییز و بهار می باشد. در فصل زمستان شاهد بارش برف هستید و هوای سردی را مخصوصا در شب کویر تجربه خواهید کرد.

روستای ریاب خراسان

امکانات

این اقامتگاه دارای مجوز اقامتگاه بوم گردی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری می باشد، مسافرین و خود اقامتگاه در برابر اتفاقات و حوادث احتمالی بیمه می باشند.

پارکینگ: به دلیل معماری خاص بناهایی با ساختار حیاط وسط گردشگران دارای ماشین شخصی نمی توانند ماشین خود را وارد اقامتگاه کنند ولی مسئول اقامتگاه  پارکینگ خصوصی برای رفاه حال گردشگران به ظرفیت 3 ماشین در کنار اقامتگاه تهیه کرده است.

آنتن دهی: خطوط ایرانسل و همراه اول و رایتل این روستارو تحت پوشش قرار میدهند و در نقاطی ضعیف می باشد.

اینترنت: اینترنت موبایل هم همانند خطوط آنتن دهی موبایل ، در نقاطی ضعیف عمل می کند.

 



موارد مشابه







دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است

نظری ثبت نشده است.




ارسال نظر و امتیاز

ثبت نظر









با ثبت نظر خود، به مسافران آتی این اقامتگاه جهت ارزیابی کمک کنید