جمعه 30 شهریور  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

روستای عزیزک شهرستان بابلسر

روستای عزیزک شهرستان بابلسر

روستای عزیزک شهرستان بابلسر


نویسنده: روح اله اسحاقی
28 اردیبهشت 1399



تقسیمات کشوری:
 عزیزک، روستایی از توابع بهنمیر  شهرستان بابلسر در استان مازندران  است.
جمعیت این روستا در سرشماری سال 95 ، 4283   نفر می باشد.
نوع بافت:

 

فاصله از مرکز استان

فاصله از مرکز شهرستان

فاصله از نزدیکترین شهر

فاصله به کیلومتر

46

16

7

فاصله زمان

0:55

0:22

0:10

نام شهر

ساری

بابلسر

بهنمیر

روستاهای در مسیر از مبداء تا مقصد:
 جاذبه ها:  آب بندان
موقعیت استقرار

روستای عزیزک

روستای عزیزک

- در روستای عزیزک آب بندان به نام آقا آب بندان به مساحت  5/22 هکتار به فاصله یکصد متری روستا قرار دارد این روستا  1200 خانه دارد که 15 خانه آن قدیمی هستند و 3 خانه مسافر مجوز پروانه بهره برداری از میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را دارند با موضوع تور تفریحی به عنوان روستا مقصد گردشگری انتخاب می گردد.
1. عرض آب بندان 6 متر است و طول  آب بندان مناسب برای ایجاد تاسیسات گردشگری است. درخت صنوبر در اسفند 97 در کنار آب بندان کاشته شده است که کارشناسان کاشت این نهال را در تاج آب بندان بنا به دلایلی مصلحت نمی دانند.
2. عمق آب بندان 4 متر است . خشک نمی شود.
شکارچی غیر قانونی زیاد دارد. به هیچ وجه اجازه فعالیت به جز شکار پرندگان را در این آب بندان بسیار زیبا نمی دهند.   63 شکارچی در این آب بندان فعالیت می کنند و نمی گذارند سرمایه گذارانی که علاقمند به کار گردشگری هستند کار کنند.
بیش از 20 اتاق بلوکی در این آب بندان وجود دارد که با زدن  تورها  گردشگرانی که عاشق  طبیعت هستند را منزجر می کند. واقعاً جای تاسف است که هیچ کس از مسئولین به این موضوع توجه نمی کنند. چقدر مردم تاوان یک ادم سودجو هنجار شکن را به خاطر خوشگذرانی آنها باید پرداخت کنند.
امامزاده در وسط آب بندان زیارتگاه عده ی بی شماری از علاقمندان به زیارت است اما هیچ امکانات خدماتی ندارد.
این آب بندان لایروبی شده و خاک آنرا می فروشند. فروش خاک لایروبی شده درآمد قابل ملاحظه ای دارد. سوء استفاده های زیادی در این رابطه بعمل می آید. سازمان بازرسی به این امر ورود کرده . لازم است سیاست گذاری در این مورد مشخص گردد. خاک آب بندان بین 30 الی 40 سانتی متر اول ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و کامیونی به مبلغ ده میلیون تومان به فروش می رسد. بهتر است دستورالعمل خاصی در این رابطه تدوین گردد.

روستای عزیزکروستای عزیزکروستای عزیزکروستای عزیزک


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران


جانپور 05 شهریور 1400
با سلام خیلی ناقص نوشتین .حداقل 1200 خانوار جمعیت داره .بعدش داری چند ابندان دیگه هم هستش .عمده کار مردم عزیزک کشاورزی هستش .وبیشترشون شالی کار هستن.شما یه جوری نوشتین انگار محل ما جنگل هستش وهمه دارن همدیگر رو میخورن

هم محل 08 خرداد 1400
بخشی از متن شما واقعا مزخرف بود مردم این منطقه معیشت زندگی خودشونو از شکار بدست می آورند وثتی درباره چیزی اطلاع ندارین لطفا بی مورد چیزی ننویسید

پربازدید ترین مطالب

تگ